کد مطلب:314096 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:185

سر را برداشت و به بدن چسبانید
حجةالاسلام و المسلمین، عالم متقی و فاضل فرزانه، جناب مستطاب آقای حاج سید احمد خاتمی، از قول حجةالاسلام و المسلمین، خطیب دانشمند و توانا، صاحب تألیفات عدیده، از جمله زندگانی حضرت فاطمه ی زهرا علیهاالسلام شهیده ی راه ولایت و امامت، به نام اعلموا أنی فاطمة كه ده جلد می باشد، عالم متقی و حامی مكتب محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم آقای حاج شیخ حمیدی مهاجر [1] دامت افاضاته نقل كردند كه ایشان فرمودند:

در بحرین مجلس تعزیه خوانی (شبیه خوانی) بوده است. شخصی در نقش حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بازی می كرده، و دیگری در نقش قاتل حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام. در اثنای تعزیه، بازیگر نقش قاتل حضرت، شمشیر را اشتباها به گردن بازیگر نقش حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام می زند و گردن وی از بدن جدا می شود. در همان زمان خانمی از بین زنها آمده سر را برداشته به بدن می چسباند و فرد مقتول حیاتش را بازمی یابد و آنگاه آن خانم، یك دفعه غیبش می زند و تعزیه ادامه پیدا می كند...!


[1] شيخ حميد مهاجر عالمي است خدمتگزار به خاندان حضرات معصومين عليهم السلام. بنده يادم هست يك روز آيةالله فقيد آقاي حاج سيد رضا صدر (ره) از معنويت جناب آقاي شيخ حميد مهاجر تمجيد مي كرد.